Sea-Safe reddingsvlottenSea-Safe ISO 9650-1 groep A ReddingsvlotNORM ISO 9650 betreft nieuwe internationale regelgeving welke in maart 2005 van kracht is geworden. ISO 9650 stelt formele eisen aan reddingsvlotten aan boord van pleziervaartuigen tot 24 meter. (zie ook onderaan deze pagina waarin verklaard wordt wat de verschillen zijn tussen, ISO, ISAF en ORC). In Nederland worden geen eisen gesteld. In andere landen zoals Frankrijk en de landen om de middellandse zee wel. Gaat u dus naar een van deze landen, zorg er dan voor dat u tenminste een ISO-9650 vlot aanboord heeft. Sea-safe reddingsvlotten voldoen aan deze norm. Ze zijn gecertificeerd door de Germanische Lloyd en Bureau Veritas. Iedere 3 jaar dienen de vlotten gekeurd te worden.De vlotten hebben 9e jaar garantie. Dit betekent dat het vlot in het 9e jaar gekeurd dient te worden. De totale levensduur van een Sea-Safe vlot is dus 12 jaar. Ongeacht het gebruik in welke regio van de wereld dan ook. De vlotten zijn gemaakt van een zware kwaliteit natuurrubber, ook wel chloorrubber of PC genoemd. (dus geen PVC). Zelfoprichtende reddingsvlotDeze zelfoprichtende reddingsvlotten zijn ontworpen voor zeereizen waar zware omstandigheden tot de mogelijkheden behoren. De zelfoprichtende Sea-Safe reddingsvlotten zijn allen van het type "off-shore" en geldig voor oceaan gebruik. Het vlot is uitgevoerd met 4 grote drijfankers annex anti kapseis zakken, een tent van fel gekleurd doek. Deze is voorzien van reflectie strepen, een deur met een 2-weg ritssluiting, zowel binnen als buiten een grabline en uiteraard een trap. Het vlot is uitgerust met 3 ventielen welke lekkage beperkt tot max. 1 segment. Alle Sea-Safe reddingsvlotten zijn opgebouwd uit 3 segmenten. De uiterst betrouwbare Sea-Safe reddingsvlotten worden geleverd in een stevige container (van polyester!) of tas. De reddingsvlotten hebben allen het ISO 9650-1 groep A keurmerk. Dit betekent o.a. dat het vlot gebruikt kan worden in een temperatuurbereik van -15 graden tot + 65 graden Celsius. Hiertoe is het reddingsvlot uitgerust met een isolerende bodem welke voorzien is van een isolatie matras. Dit geeft een zeer hoge isolatiewaarde. De door Holland Marine Hardware geleverde reddingsvlotten zijn allen van het zelfoprichtende type. De unieke boogconstructie in combinatie met dwarsverband wordt ondersteund wordt door een paal in het midden van het vlot.Hierdoor kan de tent niet plat waaien zoals bij andere reddingsvlotten. Alleen zelfoprichtende reddingsvlottenHolland Marine Hardware verkoopt alleen reddingsvlotten welke zelfoprichtend zijn.
Wij zijn namelijk van mening dat het prijsverschil tussen een gewoon vlot en een zelfoprichtend vlot
zo gering is, dat het een logische keuze is om voor een zelfoprichtend vlot te kiezen.
Sea-Safe reddingsvlotten zijn verkrijgbaar in uitvoeringen
voor minder of meer dan 24 uur (+24H). De +24H uitrusting wordt vanaf 1 januari 2012 alleen nog geleverd in
losse grabbag. Hierdoor is het reddingsvlot zelf aanmerkelijk lichter omdat er geen water in het flot
is opgenomen. Dit is een groot voordeel Reddingsvlot in combinatie met PLB Vanaf 2009 kan het reddingsvlot uitgerust worden met een PLB (personal locator beacon).
Een PLB is een zender welke geactiveerd kan worden in tijd van nood. Deze zender
waarschuwt dan de hulpdiensten dat u in nood bent en gered wilt worden. De Sea-safe PLB is
uitgevoerd inclusief GPS. Dit houdt in dat de PLB naast het alarm slaan, ook de exacte
positie uitzendt zodat een zeer snelle redding mogelijk wordt. Reddingsvlot in combinatie met EasyRescue Vanaf 2011 kan het reddingsvlot uitgerust worden met de EasyRescue. De EasyRescue is een AIS-SART maar heeft
de zelfde functionaliteit van wat je van een PLB mag verwachten nl een personal locator beacon. AfmetingenContainer:
Tas:
Welk vlot en voor hoeveel personen?Bij de keuze van een vlot is het van belang dat u zich realiseert met hoeveel personen u maximaal groot water op gaat. De definitie van groot water bepaalt u natuurlijk zelf. Toch is het van belang daar goed over na te denken. Is het IJselmeer groot water? Kunt u op het IJselmeer altijd naar de kant zwemmen of gaat u er vanuit dat hulp altijd dichtbij is? Vaart u wel eens in het donker? Bedenk dat u als schipper altijd verantwoordelijk bent voor uw bemanning. Zorg daarom dat u een vlot aanboord hebt dat overeenkomt met het aantal bemanningsleden. U als schipper/eigenaar bent daar volledig verantwoordelijk voor! Een 4 persoonsvlot terwijl u regelmatig met 6 personen vaart? Denk ook aan mogelijke schadeclaims van de nabestaanden van de bemanningsleden waarvoor geen plaats meer was in het reddingsvlot. Bent u als schipper nalatig geweest of niet. Wat denkt u? Verzending door heel EuropaHolland Marine Hardware verzendt reddingsvlotten door heel Europa. De kosten binnen Nederland bedragen 50 Euro. Bij verzending naar bijvoorbeeld Griekenland of Spanje liggen de kosten tussen de 200 en 250 Euro. Klik hier voor meer informatie over de diverse standaarden zoals isaf/iso/irc etc
Prijzen en bestellenKlik hier voor de prijslijst en bestellen...
|